כיכר הסיר קובה

רוצים לדעת את הדרך אל ביתי? סעו ישר בשדירה המרכזית של היישוב. תגיעו לכיכר שממנה ממשיכים רק ימינה. ודאו שאתם רואים סיר קובה תלוי. פנו ימינה.

כיכר הסיר קובה הייתה עוד כיכר ביישובנו. אחת מני רבות. אדמה חומה, עשבי פרא, כמה צמחים ששרדו. עד שהציבו את הסיר קובה במרכזה, והיא הפכה לנקודת ציון: כיכר הסיר קובה. זה קרה ביום שבו תקעו בהיקף הכיכר שלושה עמודים מוטים פנימה, מהם מתחו מיתרים לתורן מרכזי. על התורן תלו סיר מתכת ענק ובתוכו עץ זית. מסביב לזית, נטעו צמח נשפך כלשהו.

עברו מספר שבועות, הגיע תור הקרקע מתחת לסיר. ראשית, ערמו את אדמת הכיכר בשיפוע יורד מהמרכז לשוליים. את העוגה שנוצרה חילקו לפרוסות בעזרת חלוקי נחל לבנים. כל פרוסה לסירוגין מילאו במשטח דשא ירוק-בוהק או בשברי רעפים אדומים. עליהם ערמו עציצי חרס מוטים בחן, ולצדם, דקלים ננסיים. לכל אלה, חכתה בכמה מהפרוסות כבשת אבן נאה. היא הוצבה שם לפני מספר חודשים. ואם בזה לא די, הוסיפו ליצירה להבה בוערת. ערוגת פטוניה אדומה בעיגול מתחת לסיר.

ועכשיו, אתם מוזמנים לבוא ולדווח איך ובאיזה שרשרת מחשבות מתקשרים אצלכם חלוקי נחל עם עץ זית ים-תיכוני, עם דקל טרופי, עם פטוניה אירופית, עם דשא מארצות הגשם, ועם כל השאר. טיילתי לאחרונה בערים ובכפרים לאורך הסיין בצרפת. ערים וכפרים נודעים ביפיים. הכל פשוט שם, אין זכר ליצירות אמנות משולבות שכאלה.

אני תמיד נוטה לחבר בין דברים שאני רואה. יפיה המסנוור של כיכר הקובה, היעדרם הזועק לשמיים של פקחי עבודה, תחושת ההשפלה המצטברת מכל נסיעה בתחבורה הציבורית, העייפות שלי, ואיפה מוצאים כוחות.

***"ברוכים הבאים לשוק החופשי" – רכישה ישירה, רכישה באינדיבוק, רכישה בסימניה , ביקורות ופרקים מתוך הספר כאן***

 

8 מחשבות על “כיכר הסיר קובה

  1. נעמי

    לא נעים לפגוע באמן – אבל מה רע בנטיעת עץ זית באדמה, בשביל מה לתקוע אותו בסיר תלוי?
    מה זה בא לומר ? מגדלים פורחים באוויר?

    אהבתי

  2. פנינה סופר

    ספדיה האדריכל הידוע אמר בזמנו שמיזמים משונים במרחב האורבני מציבים ציון דרך לעזרת התועים בדרכים(זה בטח לפני המצאת הוויז הכל יכול) מין הסתם ככר זו שאת מגחכת עליה … מסייעת לאנשים המחפשים כתובת שלך או של שכניך באיזור הככר המשונה הזו אך הבלתי נשכחת…

    אהבתי

  3. תמר בן יוסף מאת

    היי פנינה,

    לגמרי נכון, היא בהחלט ציון דרך בלתי נשכח. אבל היא באמת קיטשית באופן מביך. אני מאמינה (ואינני היחידה באמונתי זו, כתבו את זה לפניי) שהשלטת הקיטש היא ביטוי לאיבוד ערכים, לאיזשהו משבר חברתי. בכפר יווני נידח בראש ההר לא תמצאי קיטש.

    אהבתי

  4. נעמי

    מה זה "מיזם משונה"? יש כל כל הרבה דרכים למשוך תשומת לב, ועדיין בלי הגזמה מביכה.

    אהבתי

  5. shunra

    בעיירה סמוכה נהוג להנחות נהגים באמצעות צמתים, מבני ציבור, ושלט אקראי למדי שמכריז בצבע-על-רקע-קרש Jesus Saves.
    אני די נהנית מההנחיה "Turn left after Jesus Saves" אבל… …הממ. לא פלא שזו עיירה נחשלת למדי.

    אהבתי

  6. shunra

    ::חיוך::
    זה בסדר, שומקום (שזה כמעט לגמרי שמה האמיתי של העיירה!) נחשלת מספיק בשביל לפחות מחוז שלם.

    אהבתי

כתיבת תגובה